Videóval

2025.06.24. 13:55

Lépéseket tesz a MÁV a végzetes vasúti balesetek miatt, nagyon drága mulatság lesz a szabályszegés

Rendkívül sok baleset történik a vasúti síneken. Ezt megelőzendő, kiterjesztik a VÉDA kamerarendszert a vasúti átjárókra is – jelentette be a MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt. Bács-Kiskun vármegyében is jellemzők az ilyen balesetek.

A MÁV-csoport és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös akciótervet hirdetett. Ennek eredménye, hogy kiterjesztik a VÉDA kamerarendszert a vasúti átjárókra. Hegyi Zsolt szerint a vasúti piros jelzés nem elég, annak presztízse csökkent, ezért van szükség a VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat bevetésére.

VÉDA kamerarendszer, máv, vasút
VÉDA kamerarendszert vezetnek be a vasútnál is
Fotó: MTI/Kovács Attila

Szükség van a VÉDA kamerarendszerre a vasúti síneknél is

A közúton érezhető hatása van a kamerarendszer használatának, ezért jutottak arra az elhatározásra, hogy ezt alkalmazzák több vasúti átjárónál is. Csak idén már 26 baleset történt hazánkban közúti-vasúti átjáróban – ezek közül nyolcan veszítették életüket.

Első körben hat vasúti átjárójában telepítenek VÉDA kamerarendszert a MÁV költségvetéséből, a rendőrség által üzemeltetve. Az első Siófok-Szabadisóstó állomáshoz került, mert ott két komoly baleset is történt az elmúlt időszakban.

Súlyos következménye lehet az ilyen baleseteknek

Ahogyan Hegyi Zsolt sajtótájékoztatójáról az MTI is beszámolt, az ilyen balesetek sokszor

  • életet követelnek,
  • komoly anyagi károkat okoznak,
  • a mozdonyvezetőt is hosszú időre traumatizálják,
  • és több ezer embernek okoznak késéseket.

A MÁV-csoport vezérigazgatója hozzátette, évente átlagosan 800 félsorompó rúdját törik le, többnyire szabálytalanul közlekedő autósok, ritkább esetben a viharos erejű szél.

– Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a vasúti átjárók is ellenőrizhetők elektronikus úton, már itt se lehet megúszni semmilyen jogsértést – mondta az első VÉDA kamerarendszer avatóján Hegyi Zsolt.

A vasút síneknél a piros jelzésnél történő áthaladás rosszabb esetben akár halálos áldozatot is követelhet, de „jobb” esetben is komoly bírság jár érte – ennek összege százezer forint.

Bács-Kiskun vármegye és az Alföld a vonatbalesetek hazája

Ahogyan arról korábban egy összefoglaló cikkben már beszámoltunk, sajnos rendkívül sok – akár halálos – vonatbaleset történik környékünkön. 

Február 25-én a Nyugati pályaudvarról Szegedre indult Napfény InterCity Nyársapát külterületén ütött el egy embert.

Nem sokkal korábban Cegléden, a Kékkő utcánál hajtott vonat elé egy személygépjármű. A halálos vonatbalesetben ketten vesztették életüket. 

2024 októberében a Bajáról Kiskunhalasra tartó vonat Bácsalmáson gázolt halálra egy embert, míg szeptemberben Kiskunfélegyházánál történt hasonló tragédia.  

Augusztusban egy bajai tanítónőt, a 74 éves Rózsa nénit gyászolták, aki a tilos jelzés ellenére vonat elé hajtott Fiat Pandájával a Tolna vármegyei kismórágyi vasútállomás közelében lévő átjárónál. 

Bő egy évvel ezelőtt, tavaly májusában Kecskeméten, a Mindszenti körúton is vonatgázolás történt.

Nehéz feldolgozni a tragédiát

A Siófoknál üzembe állított első vasúti VÉDA kamerarendszer kapcsán tartott sajtótájékoztatón Domina Barnabás is részt vett, aki 22 éve mozdonyvezető a balatoni vonalon, és ez alatt négy balesete történt. Mint felidézte, a legtragikusabb számára, amikor 2016-ban egy ködös őszi napon, gyorsvonatot vezetve, 100 kilométer/órás sebességgel haladva elgázolt egy idős hölgyet, a férjét pedig elsodorta. Szabálytalanul haladtak át a síneken, mindössze kétszáz méterre a rendes vasúti átjárótól. Amikor a trauma feldolgozása miatti táppénzről visszatért dolgozni, akkor tudta meg, hogy a férj, kikerülve a kórházból, öngyilkosságot követett el a baleset helyszínén – olvasható az MTI közleményében.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában