2025.02.13. 12:35
Másfél napos banki leállás jön, így kerülheti el a problémákat
Nem lehet majd ATM-be befizetni és az azonnali utalások is szünetelnek. Arra kéri ügyfeleit az érintett bank, hogy előzetesen tegyenek meg néhány lépést, hogy a banki leállás alatt ne legyenek problémáik.
„Február 14-én 18 órától február 16-án 2 óráig banki informatikai rendszerek fejlesztése miatt elektronikus csatornáink (internetbanki és mobilbanki alkalmazás) és az azokon elérhető pénzügyi, kiegészítő pénzügyi és befektetési szolgáltatások, valamint az ATM készpénzbefizetési szolgáltatás szünetelhetnek” – írja a banki leállás alatti szolgálatkiesés részleteiről a K&H Bank az oldalán. Arról is tájékoztatnak, hogy szünteleni fog az azonnali átutalási megbízások indítása és a fizetési kérelem fogadása. Az ezzel járó szolgáltatáskiesés a jelenlegi szabályozás értelmében bankszünnapnak minősül. Visszautasításják a bejövő azonnali átutalásokat, azokat majd a bankszünnapot követően szükséges lesz újra benyújtani.

Fotó: Illusztráció
Ellenőrizze esedékes kifizetéseit!
A pénzintézet arra kéri ügyfeleit, hogy vizsgálják át a bankszünnapra esedékes fizetéseiket, különös figyelmet fordítva a határidős teljesítésekre, számlák kiegyenlítésére és közterhek befizetésére. Ha szükséges, javasolják, hogy a bankszünnap előtti munkanapon rendezzék ezeket. A bankszünnapot követő első munkanapon automatikusan teljesítik a bankszünnapra eső, előre meghatározott határidős vagy rendszeres megbízásokat, csoportos beszedéseket. Javasolják, a bankszünnap előtt az elektronikus csatornákon előrögzített és még nem aláírt megbízásokat a bankszünnap után ismét rögzíteni és aláírni.
Hogyan vehet fel pénzt a banki leállás alatt?
A bankszünnap alatt a február 14-i, 18 órakor elérhető egyenleg erejéig lesz lehetséges a betét- és hitelkártyák használata. A zavartalan bankkártya-használat érdekében arra kérik az ügyfeleket, hogy:
- biztosítsanak elegendő fedezetet a bankszámlájukon a bankszünnapra,
- állítsák be a megfelelő kártyalimitek.
A megadott időszakban a kártyaegyenleg feltöltésére és a kártyalimitek módosítására telefonos ügyfélszolgálaton sem lesz lehetőség. Az online bankkártyás és SZÉP-kártyás tranzakciók esetén fennakadás, a tranzakciókhoz kapcsolódó SMS üzenetek és az online vásárlást megerősítő SMS üzenetek esetén akadozás vagy leállás előfordulhat.