Tiszakécske

2022.12.09. 15:00

Szijjártó: Magyarország az autóipari átállás Európa-bajnoka – galériával

Ezer négyzetméteres fröccsöntő műhellyel és 900 négyzetméteres raktárral bővült a járműelektronikai alkatrészeket gyártó Hechinger Kft. Tiszakécskén. Az állami támogatásból és önerőből mintegy 1,4 milliárd forintból megvalósított beruházás átadó ünnepségét pénteken tartották a vállalat telephelyén, ahol a külgazdasági és külügyminiszter is beszédet mondott. Szijjártó Péter hangsúlyozta: az elektromos autóipari forradalom nyertese Magyarország és az ilyen beruházások hozzájárulnak ahhoz, hogy kimaradjunk az európai recesszióból.

Horváth Péter

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter

Fotós: Bús Csaba

Összesen 1,378 milliárd forintból bővítették a tiszakécskei Hechinger Kft. gyártó- és raktározási kapacitását. A gyártási volumen 15, a raktárterület pedig duplájára nőtt a fejlesztésnek köszönhetően, ami egyben 70 új munkahelyet teremtett a vállalatnál. A kécskei cég a fejlesztésnek köszönhetően új terméket, az elektromos autóknál használt fáziskapcsoló modulokat képes gyártani üzemében. A beruházáshoz 276 millió forint állami támogatást kapott a vállalat, amire 2021-ben pályázott a Versenyképességi Programban.

Babák Ferenc gazdasági igazgató köszöntötte a jelenlévőket, aki elmondta, hogy márciusban döntöttek arról, hogy belevágnak a beruházásba, a világban tapasztalható nehézségek ellenére. A pozitív döntéshez nagyban hozzájárult a megítélt állami támogatás.

Az igazgató kitért arra, hogy részesei az elektromobilitásra való átállásnak, kiemelt beszállítói kapcsolatuk van a Bosch és az MCI vállalatokkal. Jelenleg az árbevétel 10 százalékát adják az elektromos autókhoz gyártott alkatrészek, 2025-re ez 40 százalék lesz. 

Elmondta, hogy a következő időszakban is bővítést terveznek, még több terméket gyártanak majd a telephelyen, ami a német anyacég elköteleződését jelzi. A jövőben komplex gyártócellákat alakítanak ki, amihez szükség lesz a szakképzett munkaerőre.

Dr. Szeberényi Gyula Tamás, a térség országgyűlési képviselője köszöntőjében elmondta, hogy Bács-Kiskun az ország egyik legdinamikusabban fejlődő része, ezen belül Kecskemét mellett Tiszakécske a fejlődés motorja. Hangsúlyozta: az európai politika az utóbbi években válságokkal terhes, és szerepünk a régióban változik. Hogy hová kerülünk a változó körülmények között, azt a gazdaságpolitikai célkitűzések határozzák meg. A válság idején Magyarország a segélyeken alapuló gazdaságpolitikától eltérő utat jár, a beruházásokat és a munkaerő megtartását támogatja, így kevésbé érinti a válság a vállalati szektort.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter beszédében az elektromobilitás forradalmáról szólt. Elmondta, hogy bonyolult és nehéz időszakban élünk, az elmúlt három és fél esztendő a világjárványról, a háborúról és a válságról szól, hatásai feje tetejére állították a világgazdaságot. A nemzetközi viszonyokban a bizonytalanság ural mindent, s csak egy folyamat van a világgazdaságban, amit egyik válság sem tudott megtörni: az elektromobilitás irányába tartó globális autóipari forradalom. 

– Az elektromos autóiparra való átállás olyan egyirányú utca, amibe mindenki behajtott. Ezt a számok is igazolják, hiszen a hatótávolság bővülésével, a modellpaletta szélesedésével az elektromos autók eladása rekordot ért el: tavaly duplájára nőtt, a világban meghaladva a hatmilliót, idén eddig már több mint tízmillió elektromos autót adtak el. Az előrejelzések alapján 2030-ra 60 százalékos részesedése lesz az elektromos autóknak az újonnan eladott autók között

 – fejtette ki a miniszter.

Hangsúlyozta: Magyarország időben, gyorsan és jól reagált az autóipari forradalomra, az átállás Európa-bajnokai vagyunk és jó esélyünk van arra, hogy világbajnokai is legyünk. – Mára Magyarország a harmadik legnagyobb elektromosautó akkumulátorgyártó országgá nőtte ki magát. Mindezt úgy, hogy a világ egyik legnagyobb és Európa legnagyobb elektromosautó akkumulátor gyárát kezdik építeni Debrecenben és a magyar gazdaságtörténet második legnagyobb beruházásaként jön létre egy másik akkumulátorgyár Iváncsán. A BMW is úgy döntött, hogy hazánkban építi meg akkumulátorgyárát – mondta Szijjártó Péter, hozzátéve, hogy Magyarország első számú exporttermékévé vált az elektromos autók akkumulátora, ami idén már 75 százalékkal növekedett, az autóipar pedig ebben az évben 23 százalékkal nőtt. Ez azt jelenti, hogy szeptember végére a magyar autóipar termelési értéke 8700 milliárd forintot ért el, ami azzal a reménnyel kecsegtet, hogy a magyar gazdaságtörténetben először az autóipar termelési értéke meghaladja a 10 ezer milliárd forintot.

A miniszter hangsúlyozta: nincs sikeres autóipar a folyamatosan magas színvonalon és minőségben gyártani képes beszállítói háttér jelenléte nélkül. – Ezért nagyon fontos ez a mai beruházás is. És fontos, hogy a német tulajdonú Hachinger Csoport Tiszakécskén valósította meg a fejlesztését – mondta a miniszter, hozzátéve, hogy a kapacitásbővítés betonbiztossá teszi a vállalat 300 munkahelyét és tovább növeli a magyar autóipar teljesítményét, ami pedig hozzájárul ahhoz, hogy növekedési pályán tartsák a magyar gazdaságot. Ez annak garanciája, hogy kimaradjunk az európai recesszióból.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!