2025.01.24. 10:08
Véget vethet az árverseny Balogh Leventéék bizniszének
2024 nyarán dobta piacra Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország alapító tulajdonosa legújabb üdítőjét. A Pachert Balázzsal (a Balázs Kicks sneaker üzlet tulajával) közösen indított ZORD üdítőitalt viszont már nagyon nehezen lehet fellelni a boltok polcain, és az árverseny sem kedvez ennek az üzletnek.
A már nagyon fiatalon az üzleti életbe belépő Pachert Balázs pár hónappal ezelőtt állt össze Balogh Leventével. Azonban most úgy tűnik, hogy a „zord” árverseny nem kedvez a prémium kategóriás üdítőital, a ZORD életben maradásának.

Fotó: Vizi Zalán
2024 júniusában a Pénzcentrum arról számolt be, hogy a Szentkirályi Magyarország és a Balázs Kicks tulajdonosai által piacra dobott ZORD üdítőital meghódította Budapestet. Alig két hét alatt tízezer darabot adtak el a termékből, amely 990 forintos árával majd tízmillió forintos árbevételt jelentett. Mindezt úgy, hogy eleinte csak három fővárosi boltban lehetett kapni a sportitalt.
A ZORD a PRIME versenytársává vált
Balogh Levente az üdítő piacra dobását követően a Pénzcentrumnak elmondta, az amerikai influenszerek által üzemeltetett PRIME üdítőknek teremtettek versenytársat. Logan Paul és KSI itala, a PRIME 2024 februárjában tört be Magyarországra, általánosságban 1500 forint körüli áron, de kisebb üzletekben jóval drágábban, akár 6000 forintért lehetett megvásárolni a terméket.
Ehhez képest a ZORD a 990 forintos árával kedvezőbb lehetőséget biztosított a fogyasztóknak, és a kezdeti fellángolást az követte, hogy egyre több áruházban kaphatóvá vált Balogh Leventéék üdítője. Viszont úgy tűnik, csak eddig.
Az árverseny a PRIME javára billenti a mérleg nyelvét
A ZORD kedvelőinek nagy bánatára ugyanis eljutottunk odáig, hogy már vadászni kell a hagyományos áruházakban, bevásárlóközpontokban az italt. Kecskeméten sem a Lidl, sem az Aldi boltokban nem találtunk ZORD-ot, ahogyan italdiszkontban és benzinkúton sem. Az Auchan online áruházban 999 forintért, Balázs Kicks webáruházában 990 forintért (plusz házhozszállítási díj) vásárolható meg az üdítő.
A Pénzcentrum a héten viszont arról írt, hogy az egyik Lidl áruházban találni ZORD-ot, ráadásul a piacra dobáshoz képest olcsóbban, 899 forintért, azonban a PRIME egyes ízesítése már csak 799 forintba kerül. Sőt, mi találtunk PRIME italt mindössze 200 forintért is...
Jó kérdés, hogy ez az árverseny mit jelent a ZORD jövőjét illetően.
Marketing-hullámvasút
Nem véletlen, hogy két hazai, sikeres üzletember, Balogh Levente és Pachert Balázs közösen új üdítőitalban gondolkozott. Amerikában ugyanis bevált, hogy két népszerű influenszer el tudta adni a termékét. A PRIME kezdetben alig volt elérhető az Egyesült Államokban, kígyózó sorokban álltak a boltok előtt a vásárlók, hogy hozzá tudjanak jutni az üdítőkhöz. Volt, aki eBay-en 50 ezer forintért adott túl rajta.
Ez a taktika Logan Paul és KSI részéről szándékos volt. Exkluzívvá tette a terméket. Ám ahogy az emberek lelkesedése lankadt, úgy volt egyre olcsóbb és elérhetőbb a PRIME, ami mára már csak egy általános üdítő. Persze simán lehet, hogy ezzel az eshetőséggel számoltak a marketingstratégia során.