fontos az óvatosság

2018.10.18. 12:07

Az adathalászok nem a bankokat, hanem magukat az ügyfeleket támadják

Leggyakrabban arra próbálják rávenni az embereket, hogy önként adják meg banki azonosító adataikat.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) szigorúan felügyeli a pénzügyi intézmények informatikai rendszereinek biztonságát, az adathalász támadások olyan bűncselekmények, amelyek nem a pénzügyi intézmények, illetve a banki informatikai (IT) rendszerek és azok biztonsági védelméhez kötődnek – közölte az MNB.

A jegybank felhívja a figyelmet arra, hogy

a bankok sohasem kérik el elektronikus úton vagy telefonon ügyfeleik azonosítóit, a gyanús adathalász üzenetet mindig azonnal törölni kell, nem szabad megadni a személyes azonosítókat vagy megnyitni az üzenet csatolmányát, az abban szereplő linket.

A történtekről célszerű azonnal tájékoztatni a bankot. Ismeretlen telefonos megkeresésnél bármilyen adat kiadása előtt célszerű visszahívni a bankot az ismert ügyfélszolgálati telefonszámon – tanácsolják.

Az MNB az adathalász támadások esetén elvárja a pénzügyi intézményektől, hogy az incidensről a jegybank mellett a potenciálisan érintett ügyfeleket, illetve szükség esetén a rendőrséget is tájékoztassák, és tegyenek meg mindent a hamis banki függönyoldalak mielőbbi letiltására – olvasható a közleményben.

Az elmúlt egy évben az MNB-hez 16 internetes csalással kapcsolatos ügyféljelzés érkezett.

Az ügyfelek többsége adathalász e-mailt kapott, többször bankjuk vagy a jegybank nevében kérték adataikat. Az MNB ügyfélszolgálata az adathalászatra vonatkozó jelzésnél tájékoztatja az ügyfelet az adathalászat jellemző módszereiről, azok kezeléséről, és az igénybe vehető jogorvoslati lehetőségekről is – írja MNB.

Borítókép: Shutterstock / Dmytro Zinkevych

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában