Senkit sem hagynak félúton

2025.06.13. 11:57

Megszólalt a MÁV vezérigazgatója a járatkésésekről és a pénzvisszatérítésről

A pünkösdi hétvége tanulságairól és a Lázár János közlekedési és építési minisztertől kapott feladatok teljesítéséről is beszél Hegyi Zsolt abban az interjúban, amelyet a Világgazdaságnak adott. A MÁV Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozza, hogy a jegyár visszatérítése nem a késéseket akarja elfogadhatóbbá tenni, hanem csökkenteni akarja azokat.

Megszólalt a MÁV vezérigazgatója a járatkésésekről és a pénzvisszatérítésről

Forrás: MTI

Fotó: Katona Tibor

„Közszolgáltató társaság vagyunk, így abból indulok ki, hogy az utasnak mindig igaza van” – válaszolja Hegyi Zsolt a Világgazdaság azon kérdésére, hogy az utasokhoz hasonlóan ők is a MÁV „összeomlásaként” élték-e meg a pünkösdi hosszú hétvége történéseit. A cégcsoport vezérigazgatója elismeri, hogy a Balaton felé tartó utasok sajnos valóban szerezhettek rossz tapasztalatokat egy váltó- és egy sorompóhiba miatt. Ugyanakkor hozzáteszi: bocsánatot kértek az érintettektől, és ezt nemcsak szavakkal, de azzal is kifejezték, hogy a szombati napon a balatoni utasok számára a teljes jegyárat visszafizették.

Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója
Fotó: Kallus György / Forrás: Világgazdaság

Eszem ágában sincs szavakon lovagolni vagy kisebbíteni a történteket, de tény, hogy nekünk a kép egészét kell néznünk, és nem a politikai viták részesévé válnunk

– teszi hozzá Hegyi Zsolt, aki kiemeli: 20 perces vagy afölötti késés esetén az utasnak 48 órán belül visszajár a jegyár fele, függetlenül attól, hogy az eredeti vonattal, pótlóbusszal vagy átszámozott járattal ért-e célba.

A cégvezető hangsúlyozza: 

a pénzvisszatérítéssel nem az a céljuk, hogy az utasok számára elfogadhatóbbá tegyék a késéseket, hanem hogy csökkentsék azokat. Úgy véli, az utas felé ez gesztus, a MÁV számára pedig ösztönzés, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokat még hatékonyabban használja fel.

Hogy a késési biztosítás június 1-jei bevezetése óta mekkora összegű visszatérítést teljesített a MÁV, illetve hogy mekkora összeget különítettek el erre a célra a cég költségvetésében, továbbá hogy a cégcsoport hol tart a szolgáltatás színvonalát javító 10 vállalása – klimatizált járművek, felújított mosdók, tiszta IC-k, megújuló buszflotta, fiatalabb mozdonypark stb. – megvalósításában, elolvashatja a Világgazdaság által készített interjúban IDE KATTINTVA.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában