Beruházás

2025.05.16. 14:49

A kormány új stratégiai együttműködési megállapodást kötött az Audival

A kormány új stratégiai együttműködési megállapodást kötött az Audival, amely vállalat a hazai autóipar egyik legstabilabb tartóoszlopaként nem csupán a magyar gazdaság jelenét, hanem a jövőjét is jelenti – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Győrben, ahol mostanra legördült az egymilliomodik Q3-as modell is a gyártósorról.

A kormány új stratégiai együttműködési megállapodást kötött az Audival

Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter beszédet mond az egymilliomodik Q3-as modell elkészülte alkalmából tartott ünnepségen

Forrás: MTI

Fotó: Krizsán Csaba

A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető az Audi Hungária ünnepségén arról számolt be, hogy az új stratégiai együttműködési megállapodás legfőbb célja, hogy a német autógyártó újabb és újabb beruházások helyszínéül válassza Győrt, hogy növelje ezzel Magyarország erejét, segítve a gazdaság gyors és sikeres dimenzióváltását.

Audi
A vállalat a hazai autóipar egyik legstabilabb tartóoszlopaként nem csupán a magyar gazdaság jelenét, hanem a jövőjét is jelenti 
Fotó: Molcsányi Máté / Forrás: MW

Ma arra szövetkeztünk egymással, hogy egyszerre leszünk sikeresek az elektromobilitás által dominált új autóipari korszakban. Arra szövetkeztünk, hogy itt, Győrben, a vezető szerepet játsszák önök az ipari modernizációs folyamatokban, legyen szó a robotizálásról, az automatizálásról, a digitalizációról. Arra szövetkeztünk, hogy korunk egyik legfontosabb kihívását, ami az energiaellátást illeti, minél hatékonyabban együtt tudjuk legyőzni. Arra szövetkeztünk, hogy az Audi Győrött a termelés mellett új szegmensekben, a szolgáltatásban és a kutatás-fejlesztésben is erősítse a jelenlétét. És arra szövetkeztünk, hogy legyen egyre szorosabb az együttműködés az Audi és az egyetem, valamint az Audi és a győri szakképző iskolák között

– sorolta.

Fontos mérföldkőnek nevezte, hogy Győrben elkészült az egymilliomodik Q3-as modell, ami jól mutatja, hogy az Audi készen áll arra, hogy a jövő autóiparában is olyan sikeres legyen, mint eddig.

Az utóbbi tizenöt évben négyszeresére nőtt a magyar autóipar termelési értéke

Beszédében a miniszter kifejtette, hogy ugyan az utóbbi évek válságai során többször is teljesen a feje tetejére állt a világgazdaság, az nem változott, hogy a globális gazdaság gerincoszlopa továbbra is az autóipar, amely technológiai forradalmon megy keresztül.

„És az is világossá vált az elmúlt évek gazdasági viharai közepette, hogy az az ország tud gazdaságilag sikeres lenni, amelyik sikeres az autóiparban. Ezért Magyarország azt a gazdaságstratégiai célkitűzést helyezte maga elé, hogy legyünk az európai autóipar fellegvára, és legyünk az autóipar technológiai forradalmának globális éllovasa” – mondta.

Örömmel és talán mindenfajta túlzás nélkül (...) tudom azt mondani, hogy ez a gazdaságstratégiai célkitűzésünk sikeres lett: Magyarország az autóipar technológiai forradalmának globális éllovasa

– tette hozzá.

Rámutatott, hogy 

az utóbbi tizenöt évben négyszeresére nőtt a magyar autóipar termelési értéke, tavaly már elérte a 13 ezer milliárd forintot, és az ágazatban több mint 160 ezren dolgoznak.

„Hamarosan mi leszünk a világ három országából az egyik, ahol mindhárom német prémium autómárka működő gyárral fog rendelkezni. Ráadásul mindhárom vállalat az elektromobilitási stratégiájának szívét idehozta Magyarországra. És nem utolsósorban ez az erős német jelenlét erős kínai gazdasági jelenlétet is létrehozott” – emelte ki.

Az Audi a magyar autóipar egyik legstabilabb és legfontosabb tartóoszlopa

Szijjártó Péter tudatta, hogy a kormány az elmúlt tíz évben 244 nagy autóipari beruházáshoz nyújtott támogatást, amelyek összesen 6100 milliárd forintos értéket képviselnek, és 61 ezer új munkahelyet hoztak létre.

Ha megnézzük, hogy milyen autóipari beruházások zajlanak ma Magyarországon, akkor azt láthatjuk, hogy amint ezek a beruházások véget érnek és mind termelésbe állnak, akkor Magyarország egyből a globális autóipar Bajnokok Ligájában selejtező nélkül a csoportkörbe jut

– hangsúlyozta.

„Egyszerre fogunk termelni több mint egymillió autót, több mint kétmillió motort, és miénk lesz a világon a második legnagyobb kapacitás az elektromos akkumulátorok gyártása tekintetében” – folytatta.

Leszögezte, hogy 

mindez nem lenne lehetséges Győr és az Audi nélkül, ugyanis utóbbi vállalat a magyar autóipar egyik legrégebbi, legstabilabb és legfontosabb tartóoszlopa.

„Az Audi a három évtizedes győri jelenléte alatt 5200 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre a városban. Immáron több mint 12 ezren dolgoznak a vállalatnál, mindig ostromolja a kétmilliós éves darabszámot a motorgyártásban, ostromolja az éves 200 ezres darabszámot az autógyártásban, karbonsemlegesen működik, és a magyar exportteljesítmény egyik legfontosabb összetevője” – sorolta.

Elkészült az egymilliomodik Audi Q3 modell az Audi Hungaria győri gyárában

Legördült a gyártósorról az egymilliomodik Audi Q3 modell az Audi Hungaria Zrt. győri gyárában. Az ünnepség részeként az Audi Hungaria és a magyar kormány megújította a 2013-ban kötött stratégiai együttműködési megállapodását.

Gerd Walker, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja beszédében kiemelte, hogy a Győrben gyártott termékek és az Audi Hungaria szolgáltatásai egyedülállóak és meghatározóak a konszernen belül is. Ezt bizonyítja a Q3 modell egymilliomodik elkészült darabja - fűzte hozzá.

Az Audi Hungaria fontos pillére a nemzetközi termelőhálózatnak, és központi szereplője a magyar gazdaságnak, amelyben a járműipar kulcsfontosságú ágazat - emelte ki Gerd Walker. Az Audi Hungaria a konszern versenyképességét is erősíti - fűzte hozzá.

Hangsúlyozta, hogy az Audi szorosan együttműködik az állami szereplőkkel, és emlékeztetett arra, hogy az Audi 2013-ban kötött stratégiai együttműködési megállapodást a kormánnyal, amelyet pénteken megújítottak Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel Győrben. A megállapodás megteremti a keretet a további győri fejlesztésekhez, valamint a szolgáltatások, az oktatás és a tudomány területein is erősítheti jelenlétét a vállalat - mondta.

Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke felidézte, hogy a járműgyártás Győrben az Audi TT modellekkel kezdődött, majd az A3 cabrióval és limousine-nal folytatódott. A Q3 modellek sorozatgyártása 2018-ban indult.

Elmondta, hogy tavaly több mint 179 ezer járművet gyártottak Győrben, amiből a legtöbb, mintegy 163 ezer Q3 modell volt.

A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és Volkswagen konszern központi motorszállítója. Győrben gyártják az Audi Q3 és Q3 Sportback modelleket, amelyek elektromos hajtáslánccal is készülnek.

Az Audi Hungaria Zrt. 8,611 milliárd euró (3469,5 milliárd forint) árbevételt ért el 2024-ben, adózott eredménye 304 millió euró (122,5 milliárd forint) lett.

Tavaly a vállalat a 179 710 jármű mellett 1 580 991 hajtásláncot gyártott Győrben.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában