Közlekedés-infrastruktúra

2019.03.04. 12:35

Nyolc nagy útfejlesztési projekt van készülőben

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az idén nettó 585 milliárd forintnyi közlekedési infrastruktúra-beruházásra készül, ebből kivitelezésre 545 milliárd forint jut.

A NIF a Világgazdasággal azt közölte: nyolc legnagyobb projektjéből hat közúti, kettő pedig vasúti. Hangsúlyozták: a költségek minden esetben nettó értékek, nem egy évre vonatkozó kiadást takarnak, hiszen a munkák jellemzően két-három évig tartanak, és kizárólag kivitelezési, nem pedig teljes költségről van szó.

A lap hétfői cikke szerint az idei beruházások egyike az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki (országhatár) közötti szakaszának második üteme, amely során új nyomvonal létesül 85 milliárd forintból. Szintén új nyomvonalat terveztek – 183 millió forintos költséggel – az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszának. Az M4-es gyorsforgalmi út M0-s–Cegléd közötti szakaszának kivitelezése 74 milliárd forintba kerül, de a nyomvonal 45 kilométeréből csak 30 kilométeren lesz új az útpálya.

149 milliárd forintból létesül Békéscsaba jobb megközelíthetősége érdekében az M44-es Tiszakürt–Kondoros közötti, teljesen új szakasza.

Kamionok haladnak az átépítés alatt álló M70-es autóút Letenye és Tornyiszentmiklós közötti szakaszán a Zala megyei Murarátkánál 2019. február 11-én.
MTI/Varga György

 

Mint írják, Nyugat-Magyarországon Kaposvár és Csorna kapcsolódhat majd szorosabban az ország közúti vérkeringéséhez. A 67-es főút Kaposvárt és Látrányt elkerülő utak közötti szakaszát fejlesztik 67 milliárd forintból 33,2 kilométeren, ebből 21 kilométer lesz teljesen új nyomvonal.

A legdrágább, az idén is folyó közúti fejlesztés a 174 milliárd forintba kerülő M85-ös,

ahol a Csorna II.–Sopron és kelet–Fertőrákos csomópont között létesítenek új szakaszt.

Két vasúti projekt a közutaknál is több pénzt emészt fel.

A Kelenföld–Pusztaszabolcs vasútvonal átépítésének első és második üteme 148 milliárd forintba kerül,

a Budapest–Hatvan vonalszakasz korszerűsítése és az ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése pedig 156 milliárdba – ismerteti a projektek költségeit a lap.

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható.

Borítókép: illusztráció

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában