Gazdaság

2013.06.19. 17:34

Egyre több magyar jár „digitális plázába”

Négyből három internetet használó magyar felnőtt vásárolt már a világhálón – derül ki a GfK Hungária Digital Connected Consumer tanulmányának aktuális adataiból.

baon.hu

A magyar online vásárló főként telekommunikációs eszközt és kiegészítőket, biztosítást, könyvet, üdülést rendel valamely webshopban és leggyakrabban bankkártya adatainak megadásával egyenlíti ki a számlát.
A GfK Hungária Digital Connected Consumer tanulmányának legfrissebb adatai szerint négyből három magyar internetező vásárolt már valaha online felületen. A világhálót használó 18-49 éves lakosság körében 76 százalék használta vásárlásra valamely online platformot, 28 százalék havonta vásárol az interneten, míg mintegy minden ötödik vásárló havi rendszerességgel intéz beszerzést a neten elektronikus fizetési mód alkalmazásával.

A legtöbbek által és az adott kategóriában legnagyobb arányban online rendelt termékek, szolgáltatások közé tartoznak a könyvek; az üdülés, utazás és nyaralás; a színház-, mozi- és koncertjegyek, valamint a számítástechnikai eszközök, a biztosítások, melyet online megkötők aránya viszont a tavalyi 29 százalékról 26 százalékra mérséklődött idén.

A telekommunikációs eszközök és kiegészítők kategóriája esetében legnagyobb az összes vásárlásból az online megrendelések aránya: az ilyen termékeket rendelők 48 százaléka inkább az interneten keresztül intézi a beszerzést, mint valamely kereskedésben. Ennek hátterében részben a mobilszolgáltatók online közösségre kialakított speciális ajánlatai, akciói is állnak, melyek nagyban előmozdíthatják az online rendelések arányának emelkedését.

A színház-, mozi és koncertjegyek 41 százaléka a világhálón kerül értékesítésre, valamint a biztosítások 41 százaléka is online köttetik. A könyvvásárlások 40 százaléka csakúgy, mint az üdülés, nyaralás rendelése is a neten zajlik.

Online áruházban a megkérdezettek 63 százaléka vásárolt az idei évben saját bevallása szerint, aukciós oldalon pedig minden második válaszadó. Egyre népszerűbb a kedvezményes vásárlást lehetővé tevő kuponok letöltése, hiszen míg tavaly a 18-49 éves internetezők 43 százaléka, addig idén már 48 százalékuk élt ezzel a lehetőséggel.
Az online vásárláskor elektronikus fizetési lehetőséget választók megoszlása az egyes módozatok szerint, 2013 (az adatok százalékban kifejezve).

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!