Tanácsok

2020.02.05. 09:56

Így győzheti le a nassolási vágyat

Azzal mindenki tisztában van, hogy a gyakori nassolás nem tesz jót sem az egészségének, sem a testalkatának. De vajon hogyan küzdhető le a visszatérő és sokszor mindent elsöprő édesség iránti vágy? Erre ad választ a Fanny magazin cikke alapján a Vasárnap Reggel legutóbbi számában.

Két étkezés között pár szem gumicukor, a délutáni kávéhoz egy szelet torta, vacsora után egy-két szelet csoki – sokan csillapítják az éhségüket édességekkel. Bár ezek nagyon finomak, sajnos nem lakik jól tőlük az ember, sőt, a későbbiekben még többet kíván majd belőlük a szervezete.

Az ördögi körből úgy lehet kilépni, ha nem várja meg, amíg eluralkodik önön a nassolási vágy, hanem eleve olyan élelmiszereket választ, amelyek egészségesek és hosszan tartó telítettségérzetet okoznak.

Így az ebéd és a vacsora között nem fogja kívánni a csokoládét, hanem egy alma vagy bármilyen más gyümölcs elfogyasztása elegendő lesz az éhségérzet csillapítására.

Burgonya

  • Azt tartják róla, hogy hizlal, pedig a krumpli kifejezetten zsír- és kalóriaszegény zöldség. Sok szénhidrátot, fehérjét és rostanyagot, sőt C-vitamint és káliumot is tartalmaz. Rossz híre főleg a szénhidráttartalma miatt lehet, ám az, hogy mennyire emeli meg a vércukorszintet, főleg az elkészítési módjától függ. Mindenképpen héjában főzze meg, az olajban sült változatot pedig messziről kerülje el!
  • Magas káliumtartalmának köszönhetően remek vízhajtó, segíti a sejtekben lévő felesleges folyadék kiürülését, és egyúttal méregtelenít is.
  • Tanács: A héjában főtt burgonyát fogyassza egy-két evőkanál natúr joghurtos-zöldfűszeres dresszinggel, így biztosan jól fog lakni vele!

    Teljes kiőrlésű kenyér

  • Hosszan tartó szénhidrát-felszívódást biztosít, így fokozatosan emeli meg a vércukorszintet, és hosszú ideig tartó teltségérzetet okoz.
  • Fontos elmondani, hogy a teljes kiőrlésű kenyér kalóriatartalmát tekintve nem sokban különbözik a fehér lisztes verziótól, fogyasztása a fenti ok miatt javasolt.
  • Válasszon olyan terméket, ami nem tartalmaz olajos magvakat, mert azok jelentősen megnövelik az energiatartalmát!
  • Tanács: Természetesen az sem mindegy, hogy milyen feltétet választ, hiszen a nutella vagy épp a lekvár nem biztos, hogy megfelelő. Finom reggeli a light margarinnal vékonyan megkent teljes kiőrlésű kenyér egy-két szelet sovány szárnyassonkával és sok zöldséggel, például rukkolával és paradicsommal.

    Sovány túró

  • Magas fehérjetartalma révén jó időre eltelíti. Krémes állaga szintén hozzájárul a jóllakottságérzet kialakulásához.
  • Nem csak az alakja megőrzésében segíti, hiszen a benne lévő kalcium támogatja a csontok egészségének megőrzését. Szendvicskrémekhez tökéletes, és önmagában, egy kis citromhéjjal és folyékony édesítőszerrel elkeverve csodás édesség.
  • Tanács: Keverjen össze néhány evőkanál zsírszegény túrót egy-két szem durvára tört dióval és feldarabolt naranccsal vagy grépfrúttal. A citrusfélékben lévő C-vitamin és a csonthéjasban található E-vitamin is segít a zsírégetésben.

    Vörös hús

  • Magas fehérjetartalmának köszönhetően igen laktató étel, emellett az egyik legfontosabb forrása a vasnak, valamint a cinknek is.
  • A vörös húsok közül is válassza a zsírszegényebb részeket, és készítse el őket minimális mennyiségű zsiradék felhasználásával! Fogyókúrázóknak nem ajánlott a bő zsiradékban sült, illetve a panírozott húsok fogyasztása.
  • Tanács: Sovány darált hús paradicsomszósszal és maximum 60 gramm durumtésztával: ez a kombináció hosszú időre eltelíti majd.

    Több rostot!

  • A rost hozzásegítheti, hogy sokáig jóllakottnak érezze magát. Éppen ezért fontos, hogy elegendő növényi rostot vigyen be a szervezetébe.
  • Tanács: A legfőbb források: zöldségek, gyümölcsök, lencse, barna rizs, zabpehely, búzacsíra.

    Igyon eleget!

  • Sok túlsúlyos embernél észrevették már, hogy nem tesznek különbséget az éhség és a szomjúság között. Gyakran hajlamosak vagyunk akkor is bekapni pár falatot, amikor igazából egy nagy pohár vízre lenne szükségünk.
  • Tanács: A sokszor hallott tipp mindig beválik: tartson a keze ügyében egy nagyobb palack ásványvizet, és óránként igyon meg belőle két-három decit!

    Borítókép: illusztráció

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!