Szundi

2019.03.07. 14:02

A sziesztázás több mint lustálkodás

A délutáni rövid alvás hívei szerint az ebéd utáni szundikálás csökkenti a stresszt és a fáradtságérzetet, jó hatással van a hosszú távú memóriára, felfrissít, illetve jobb közérzetet biztosít, mi több, egy 15-25 perces szundikálás csodákra képes.

A nap mint nap sziesztázók tapasztalatait erősíti meg a NASA egyik korábbi tanulmánya is, amely szerint 26 perc alvás 34 százalékkal javítja a teljesítményt és 54 százalékkal fokozza az éberséget – írja a Vasárnap Reggel című hétvégi magazin legutóbbi száma.

Mennyi az elég?

A délutáni alvás mindenképpen hasznos, gondoljunk csak a mediterrán népekre, akik mentálisan a legegészségesebbek, és az idegrendszerük is jóval teherbíróbb, mint a miénk. Néhány embernek elegendő a „power nap”, azaz a gyorsszieszta, ők alkatilag könnyen elszundikálnak, ráadásul gyorsan is ébrednek, így már egy hat-tíz perces alvás felfrissülést jelent számukra. Ám aki komoly alváshiánnyal küszködik, és abban a szerencsés helyzetben van, hogy belefér egy hosszabb szunyókálás a napi rutinjába, annak érdemes délutánonként egy alvásciklusnyit, tehát körülbelül 90 percet pihennie, az emberi szervezet alvási ciklusai ugyanis nagyjából másfél órás periódusokra oszthatók.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!