2019.02.04. 06:00
Akárhány botrány tör ki, a Facebook bevétele meredeken nő
Bár az év a közösségi oldal számára szinte csak újabb és újabb kellemetlen fordulatokat hozott, a szekér jobban megy, mint valaha.
Forrás: Shutterstock
Sokaknak állhatott össze olyan a kép a Facebookról, hogy a közösségi oldal minden vonzó tulajdonsága ellenére is túl sok félrevezetést és csúsztatást tartalmaz, visszaél intim adatainkkal, nem tesz érdemben a gyűlöletbeszéd ellen.
Ehhez képest a nagyvállalat csinos eredménnyel zárta az évet, s felülmúlta az előzetes elemzői várakozásokat.
A bevétele elérte a 16,91 milliárd dollárt, ami 3 milliárddal több, mint az előző rekordja. Növekedését beszédesen mutatja a Statista diagramja.
És bár a Facebook felhasználói köre nyilván már nem tud olyan gyorsan bővülni, mint korábban, azért semmi jele a sok elemző által jósolt „tömeges kivonulásnak”.
A Cambridge Analytica körüli botrányok, az orosz botok, a kiszivárgott személyes adatok után is havi 2,3 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezik, aminek kétharmada, vagyis
1,52 milliárd ember lép fel a Facebookra minden nap.
A rendületlenül növekvő árbevétel leginkább annak köszönhető, hogy a cégnek egy felhasználóra egyre több (elsősorban reklám) bevétele jut.
Az elmúlt negyedévben az egy felhasználóra jutó átlagos átlagos bevétel 7,37 dollárt tett ki, ami több mint ötszöröse a 2011-es év azonos időszakában elért forgalomnak.
Mindazonáltal David Wehner, a közösségi portál pénzügyi igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy idén a hirdetési bevételek valószínűleg lassabban növekednek majd.