Hírek

2004.10.16. 09:02

A nagybevásárlás után megéri teletölteni a tankot is

Még ebben az évben legalább négy diszkont benzinkút nyílhat Magyarország-szerte. Az olajtársaságok megkezdték a felkészülést a piaci háborúra.

Fehér Lajos

[caption id="" align="alignleft" width="301"] A bevásárlóközpontok üzletpolitikájának köszönhetően év végén várhatóan már az ország legalább 10 pontján tankolhatunk az átlagosnál olcsóbban
[/caption]Az áruházak mellett már hat helyen tankolhatunk is Magyarországon. A nemzetközi tapasztalatok alapján ez a legjobb vevőcsalogató fogás.
Az alanyon haszonkulcs a hipermarketek kútjainak vonzereje – állítja Danks Emese, a Tesco kommunikációs igazgatója.
A cél, hogy az ár tíz forinttal a konkurencia ára alatt maradjon. Titkuk, hogy az európai piacokon nagybevásárlóként jobb árat tudnak kialkudni. Az sem mindegy, hogy a kút melletti boltban milyen áruk kaphatók. A vállalat a nemzetközi piacokon már az egyik legnagyobb független üzemanyag-értékesítő. Azt az angliai szokást szeretnék itthon is elterjeszteni, hogy minden áruház mellett legyen benzin-kút is.
A Corának még csak Törökbálinton, az Auchannek pedig Soroksáron van kútja. Utóbbi a nagy sikerre való tekintettel év elején még egy nyitását tervezi Székesfehérváron. Mint Gillemot Katalin elmondta, nem ez a cég fő profilja, amelyen meg akarnak gazdagodni.
Nagyobb tapasztalatokkal rendelkezik a Magyar Autóklub már négy éve működő Klubpetrol hálózata. Kútjaik száma a legújabb gyöngyösi töltőállomással 32-re emelkedett, és ezeket május óta nem csak az autóklub tagjai használhatják. A kezdeti vállalást, miszerint a piaci árnál 10 forinttal olcsóbban adják a benzint, nagyjából sikerült teljesíteni.

A színes kutak tulajdonosai nem félnek a versenytársaktól

Nem lehet tendenciáról beszélni, a diszkont olajkutak piaci részesedése egyelőre nem veszélyezteti az olajtársaságokat. Wilde György,

a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára lapunknak elmondta, hogy a 926 úgynevezett „színes” (olajcég tulajdonában álló) benzinkúttal, valamint közel ötszáz „fehér”, azaz egyedül álló kúttal a 10 hipermarketes kút még nem veszi fel a versenyt. Korai nyilatkozni a diszkont kutak hatásáról, de a nemzetközi tapasztalatok alapján jobb idejében felkészülni a versenyre. Lukács Bea, a Mol szóvivője szerint megfelelő válasz lehet a jobb minőségű termék, de a magasabb színvonalú szolgáltatás is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!