Hírek

2007.05.20. 10:53

Metródugók városszerte

Ezen a héten bekövetkezett, amitől már hónapok óta tartani lehetett: a 4-es metró építése miatt lezárt Belgrád rakpartot elkerülni igyekvő autósok városszerte torlódásokat okoztak.

Vég Márton

Szemmel láthatóan nem váltak be a 4-es metró Fővám téri állomásának építése miatt hétfőn reggel a Szabadság hídnál lezárt pesti alsó rakpart elkerülésére javasolt utak. A Hungária körút vagy a Ferenc körút ugyanis alapesetben is túlterhelt, a dugók elől menekülni próbáló autósok szűnni nem akaró hullámaitól pedig pillanatok alatt beállnak a sorok a reggeli és az esti csúcsforgalomban. Ráadásul az autókhoz szokott embereket még a kilométeres kocsisorok látványa, illetve a benzinfaló kerülőutak sem győzik meg arról, hogy inkább a tömegközlekedést kellene választani.

Igaz, a bumlizók sem járnak jobban, hiszen például a forgalmas 2-es villamost egy szakaszon zsúfolt pótlóbuszok pótolják két évig. A helyzet nemsokára még rosszabb lesz, ugyanis június 21-én több hónapra lezárják a pesti felső rakpartot, augusztustól pedig kiesik a Szabadság híd is. Dugók mindig is voltak, de a 4-es metró építkezése miatti útlezárások már-már elviselhetetelen terhet jelentenek a fővárosnak.

„Nem az autós közlekedés végletekig történő kiszolgálása az elsőrendű feladatunk ilyen helyzetekben. Amúgy a lezárások okozta gondok a lakosság 60-70 százalékát egyáltalán nem érintik” – mondta Dancs Gábor. A fővárosi önkormányzat közlekedési tanácsnoka hozzátette: a dugóban nem ül az ember, hanem csinálja. Ezzel a megállapítással persze nem mindenki ért egyet. „A rakpart lezárásának hatása a Rózsadombon és Kispesten is érezhető, ezt azonban a döntéshozók közül nem látja át senki. Átgondolatlan és olykor amatőr a fővárosi közlekedésszervezés” – hangsúlyozta Vitézy Dávid. A Városi- és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint a belváros kapacitása lecsökkent, nem bírja el a forgalmat, amin például ideiglenes buszsávokkal lehetne segíteni, ám ez nem történt meg.

Az új metró építése miatti korlátozások listája

- A Rákóczi térnek megszűnt a körbejárhatósága

- A Kálvin teret teljesen lezárták

- A Műegyetem rakpartot zárták le elsőként

- Elkerítették a forgalom elől a Fehérvári utat a Móricz Zsigmond körtér és a Bocskai út között

- Az Etele térnél a Névtelen utcát zárták le

A 4-es metró Keleti pályaudvari állomásának építése is megkezdődött május 10-én, a Thököly út érintésével a Garay utcában a Hernád utca és a Rottembiller utca közötti szakaszon jelenleg áthelyezik azokat a csatorna-, gáz- és elektromos vezetékeket, amelyek útban vannak. „Ez a munka előre láthatóan június 20-ig fog tartani, addig részben szünetel a forgalom és a parkolási lehetőség” – tudtuk meg a DBR Metró Projekt Igazgatóságtól. A Baross tér körüli káosz azonban igazából csak május 20-tól várható, amikor út- és járdafelbontásokkal járó munkálatok kezdődnek.

Érdekesség, hogy a 4-es metró alagútjai a már meglévő alagutak felett haladnak majd, az állomás szerkezete pedig a Thököly út alatt készül el 2009 őszére. Jó hír azonban, hogy a tervek szerint május végén átadják a 2-es metróvonal Keleti pályaudvari állomásának második kijáratát, amelyet még 2005-ben kezdtek el építeni. Az új kijáratra azért van szükség, mert a mostanit az új állomás építése miatt le kell majd zárni.

- A Kálvin teret teljesen lezárták

- A Műegyetem rakpartot zárták le elsőként

- Elkerítették a forgalom elől a Fehérvári utat a Móricz Zsigmond körtér és a Bocskai út között

- Az Etele térnél a Névtelen utcát zárták le -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!