Közélet

2014.08.28. 19:37

„Híd” a városközpont és a Hunyadiváros között

Nettó 959 millió forint a tervezési díja a kecskeméti intermodális pályaudvarnak és a közösségi közlekedés fejlesztésének. A nyertes konzorcium egy évig dolgozhat a terveken.

Hraskó István

A Kecskemét Közlekedésfejlesztési Konzorcium lesz az intermodális csomópont tervezője – jelentette be egy csütörtöki sajtótájékoztatón Szemereyné Pataki Klaudia alpolgármester. A közbeszerzési eljárás keretében kiválasztott konzorcium vezetője az UTIBER Kft., tagjai pedig az UNITEF ''83 Zrt. és a Középülettervező Zrt.. A három cégnek egy év áll rendelkezésére a részletes megvalósíthatósági tanulmány aktualizálására, az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére.

Szemereyné Pataki Klaudia elmondta: mindenki várja már Kecskeméten, hogy folytatódjanak a Rákóczi út tengelyében elindult fejlesztések. Ennek lesz következő területe az intermodális pályaudvar, amellyel a vasúti pályaudvar és a városközpont között egy igazi promenád alakulhat ki, egyben a Rákóczi út karakteres lezárást kap. Az alpolgármester hozzátette: nagyívű és jövőbe mutató a feladat, amely óriási felelősséget tesz a konzorcium vállára, de bíznak tapasztalataikban, és hogy Kecskeméten újszerű, világszínvonalú komplexumot terveznek meg.

[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Egymilliárdot szánnak a tervezésre
[/caption]

Mint ismert, az intermodális pályaudvar nemcsak a vasúton közlekedőket szolgálná ki, hanem itt lenne a központja a helyi és helyközi buszközlekedésnek is. A Rákóczi út végétől egy körülbelül 100x100 méteres, lépcsőzetesen emelkedő tér vezetne fel a pályaudvarhoz, a sínek felett pedig oszlopokon nyugvó, keskeny kiszolgálóépület ívelne át „hídként” a túloldalra, a hunyadivárosi Baross utcába.
A korábbi ígéretek szerint az épületen keresztül a kerékpárosok is közlekedhetnek majd, igaz, vélhetően a bicajt át kell tolniuk a „felüljáróként” is funkcionáló pályaudvaron.

A peronok és a buszmegállók liftek, mozgólépcsők révén lesznek megközelíthetőek. Kiemelt szempont az akadálymentesítés, a mozgáskorlátozottak, vakok és gyengénlátók, idősek, kismamák, kisgyerekes családok biztonságos és kényelmes mozgása. A város felőli oldalra tervezik a nagy üvegfalú pénztárcsarnokot és várótermet, a két emeletnyi magasságból impozáns kilátás fog nyílni a belváros irányába. A intermodális pályaudvaron az elképzelések szerint rendőrségi szolgálati hely is létesülne. A megemelt tér alatt kap helyet a közel száz gépkocsit befogadó P+R parkoló és kerékpártároló, amelyre a térről szintben lehet behajtani.

A konzorciumnak ezenkívül feladata a helyi autóbusz-közlekedés újragondolása, tekintettel arra, hogy a Széchenyi téri és a Noszlopy Gáspár parki buszvégállomások megszűnnek.

A Petőfi Népe kérdésére az alpolgármester elmondta: az a cél, hogy a Széchenyi térről teljes egészében kikerüljenek a buszok, azaz itt megállóhely se legyen, helyette kellemes, kultúrált környezet, park fogadja a járókelőket, turistákat. Az, hogy mi lesz a Noszlopy parki végállomással, a tulajdonos busztársaság fejlesztési elképzeléseitől is függ.

Az új vonalhálózathoz igazodva kisebb buszfordulók, buszvégállomások egészítik majd ki a hálózatot (Auchan, Margaréta Szociális Otthon, Daimler beruházási terület, Tesco, új Knorr-Bremse gyár, Hetényegyháza).

Fontos cél a belvárosi forgalom csökkentése. Annak érdekében, hogy a lakosság a közösségi közlekedést részesítse előnyben, a város több pontján forgalmi rend változást léptetnének életbe. Egyes csomópontok jelzőlámpás kiépítésével, valamint többlet kanyarodósávok megépítésével a buszok akadályoztatás nélkül áthaladhatnak, buszsávokat is kialakítanak.
A város több pontján P+R és B+R parkoló épül (az intermodális pályaudvaron mellett a Tesco-Dalessa területen és a Akadémia körúton). Városszerte 77 helyen intelligens utas tájékoztató táblákat helyeznek ki a buszmegállókban, de hasonló fedélzeti eszközökkel lesznek ellátva a járművek is. Az új városi busztelephelyen közlekedésirányítási központ fog működni.

Egy korábbi lakossági fórumon egyébként elhangzott: a tervekkel később újra pályáznia kell a városnak, hogy a tervekből valóság is legyen.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!